ruudenhilde.reismee.nl

6 mei 2009 Lourdes

Beste mensen,

Ik ga met een ander reisdagboek verder omdat ik hier beduidend meer foto's op kan plaatsen.Gisteren zijn we bij mijn tante Addie en haar man Max geweest. Zij wonen in Courties in het huis Villeneuve en wonendaar al tientallen jaren. Max is geboren en getogen in Courties (dorpje met zeg maar 50 inwoners).Ze hebben een huis met 60 hectare land. Het was een erg leuk weerzien met veel verhalen, heerlijk eten en daarnaast nog bij de buren een in aanbouw zijnde boomhut, zeg maar huis, bewonderd en een kat met een week oud zijnde kittens.. Lina heeft haar eerste ei vanonder een kip gehaald en met een innig afscheid en een heerlijke fles armanac vertrokken naar Lourdes. Vandaag Lourdes bezichtigd, het eurodisney van het katholicisme. Dorpje met zeg maar 16.000 inwoners en meer dan 5 miljoen bezoekers elk jaar. 270 hotels (na Parijs de meeste hotels) en ik denk, zonder te overdrijven de grootste gemeenplaats van ouderen en gehandicapten, die, grotendeels met behulp van ijverig duwende mensen (zusters enzo) de heuvels naar boven werden opgeduwd waarna zena bezichtiging en een eventueel bad in heilig water (zoals de Efteling met rijen wachtenden) weer langs de enorme hoeveelheid soeveniers vekopende locale Fransen terug gingen naar bussen of hotels. Al met al een belevenis op zich en we kunnen met een gerust hart zeggen, been there, seen that & done that. Het is trouwens geweldig weer, ik schat een graad of 30. Morgen naar Biaritz.

Liefs en tot schrijvens!.

Reacties

Reacties

Lidy

Hoi Ruud en Hilde en Lina,
Mooie foto's! Eindelijk zie ik eens hoe mijn zuster eruit ziet tegenwoordig! Ik ben het met je eens, wat Lourdes betreft, heilzame commercie of commerciële genezing? Groeten van Jan en veeeel reisgeluk verder. Heeft Lina het ei ook opgegeten?

Peter

Hoi julli drie

Ganz tolle Bilder, Ruud, ich hoffe, Du hast meine Tante von mir gegrüßt. Natürlich ist Lourdes total kommerziell . Aber weißt Du, manchmal kann allein der Glaube an Etwas Berge versetzen, sprich heilen, wird aber eher selten sein. Die Kätzchen sind süß und ich hoffe, dassEi hat geschmeckt.

Bis bald und weiter eine schöne Reise.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!