ruudenhilde.reismee.nl

Stilstand is achteruitgang?

Tja sta je vol goede moed op, voor je goede doen veel te vroeg,om 17 km verder bij een fiatgarage jecamper te laten bekijken en hopelijk te laten herstellen, vertrek je dus bijtijds en ja hoor, file. Ik was bijna vergeten hoe dat ook alweer voelde maar we hebben de 17 km in een klein uurtje gereden en na de door de Tomtom opgegeven avenuda zowel heen als terug te hebben afgelegduiteindelijk dan toch de garage gevonden. Na wat heen en weer gebaart te hebben want Engels is toch eigenlijk een taal die je als rechtgeaarde Granadiaan je niet eigen hoeft te maken en mijn Spaans is door een gebrek aan zelfdiscipline toch ook niet je van het , toch duidelijk kunnen maken dat er wat met de camper aan de hand was en dat hij wiebelde bij bepaalde toerentallen en dat de banden enigszins ongelijk stonden. Na even een soort radiostilte te hebben mogen ervaren kwam er iemand uit de nissen van de garage die zowaar Engels sprak. Hij legde uit dat het erg druk was en dat ik a: de camper kon laten staan tot morgen of b: een afpraak maken voor morgen. Gekozen voor het laatste. Na het nodige invullen van formulieren kwam er een keurige bevestiging uit de printer rollen. Morgen om 10.30 gaat het gebeuren. Ik kan direct binnen komen rijden en wordt, als ik alles goed begrepen heb, direct geholpen. Nog even gekeken naar de tarieven die keurig op de muur stonden vermeld (spanjaarden en ook portugezen hebben volgens mij voor alles wel een vergunning oid nodig die zedan ookgoed zichtbaar moeten ophangen). Tarief vrijwel 60 eurootjes per uur dus niet zoveel anders dan in Holland. Wordt morgen een spannende dag zowel voor het wel of niet kunnen repareren en ook wat betreft de kosten. Lidy je extra vakantiebijdrage komt dus zeer goed uit. Wij zoeken naar een camping in de buurt van de garage en de tomtom wist er wel een die een paar km van de garage aflag. De tomtom optimistisch van aard, direct geloofd. Na voor de vierde keer het zelfde blokje gereden te hebben zonder ook maar enig teken van een camping te hebben mogen aanschouwen gaven we de moed al bijna op totdat we een bordje aan de lantarenpaal zagen hangen met een pijl en het symbool van een camping. Wij dit pijltje gevolgd en redelijk snel kwamen we op de camping terrecht. Tot en met 2008 een Asci camping maar nu niet meer en dat hebben we geweten. Camperen kan dus met recht ook prijzig zijn in het voorseizoen (totaal 35,- voor 1 nacht, ascitarief max 18,-) maar gelukktig tegenover el campo (voor onze tenerifiaanse lezerseen bekend begrip) en konden dus ook eindelijk ons lampje kopen waat alweer enige dagen aan vervanging toewas. Verder bezig geweest met de koelkast maar ik krijg hem niet op gas aan het werk of ik moet een deel slopen en daar begin ik niet aan omdat het daarna ook hersteld moet worden. Het lijkt wel of er geen spanning staan op de schakelaar die de vonk moet geven om het gas te laten ontbranden. Wel vervelend omdat na een uur of 5 de koelkast op 12 volt het wel heeft gehad dus we moeten wel op plekken staan met stroom als we de koelkast willen kunnen gebruiken. Verder dus een ontspannen dag waar we eigenlijk niets hebben gedaan behalve wat boodschappen. Morgen twee opties of de camper wordt gerepareerd en we vertrekken richting een andere camping of er moeten onderdelen besteld worden en dan staan we nog wat langer in of in de buurt van Granada. We zullen het morgen zien!

Kathleen

Hallo allemaal, even een laat-op-de-avond-bericht. Leuk om te lezen dat jullie onderweg gewoon doornetwerken!
Veel sterkte met de camper, maar Granada is erg mooi, dus er nog even blijven is vast geen straf.