ruudenhilde.reismee.nl

Derde keuze

Voor de tweede keer schrijf ik nu een reisblog van vandaag. De eerste keer wilde ik dus keurig opslaan toen bleek dat mijn internet tijd er al op zat dus alles kwijt. Een half uur schrijven voor niets. Dus opnieuw. Vandaag dus naar de garage. Op tijd op en op tijd aangekomen, zelfs te vroeg. Zo in de buurt van het afgesproken tijdstip kwam de hoofdmechanicien en gebaarde dat hij wilde gaan rijden in de camper. Hilde en Lina achterin en ik naast de mechanicien. Na een minuut of 10 gereden te hebben vertelde hij in vloeiend Spaans 'transmision'. Ik probeerde mij bij deze uitdrukking een beeld te vormen van wat er allemaal mis kon zijn en wat er gerepareerd zou moeten gaan worden. Bij terugkomst in de garage gebaarde hij mij onder de camper te kijken en ik begreep het al snel, de aandrijfas van het linkerwiel was datgene wat de problemen van het wiebelen cq trillen bij 60 km per uur veroorzaakte. Na enige radiostilte kwam de gisteren al gespotte Engelssprekende man ook te voorschijn. Bij navraag bleek hij een Engelse moeder te hebben wat zijn tweetalige competentie verklaarde. Deze man die naar later bleek ook het magazijn bediende vertelde mij dat er onderdelen besteld moesten worden en dat hij zou proberen dat voor 14.00 te doen zodat ze 's middags bezorgd konden worden en daarna gemonteerd. Zo gezegd zo gedaan. Evenwel zag ik zijn gezicht na verloop van tijd en na verloop van de nodige computerhandelingen steeds somberder worden. Hij kwam mij tot slot vertellen dat de onderdelen er minimaal 1 week over zouden doen om in Granada te komen en dat de kans dat deze er ook echt zouden komen hij op 50% inschatte. Ik gevraagd naar de risico's van doorrijden (Barcelona is toch echt leuker om te bezichtigen als je toch moet wachten dan Granada). Hij vertelde dat dit niet echt een groot probleem hoeft te zijn en bij navraag bij de hoofdmechanicien werd dit nog bevestigd. Kortom geen levensbedreigende sitiatie, als je rustig rijdt, niet te snel optrekt, geen al te hobbelige wegen zoals in Portugal tegenkomt, moesten wij Barcelona kunnen bereiken. Wij de stoute schoenen aangetrokken en besloten door te rijden. Verder geen kosten in Granada behalve een rubber wat ik voor de uitlaat nodig had. Zoals je nu kunt lezen hebben we de rit van vandaag zonder al te grote problemen achter de rug. We zitten nu op een camping vlak bij Alicanta (Santa Pola, Oostkust van Spanje voor de jongere lezers onder ons,in de buurt van Benidorm). Lekker gezwommen (de eerste keer in een niet overdekt zwembad, enkel met zijn drien omdat de gemiddelde leeftijd hier op 55 ligt en er geen kinderen zijn en de oudjes naar verwachting enkel 's ochtends baantjes zullen zwemmen) Temperatuur 30 graden. We zijn nu van plan om in 2 dagen naar Barcelona te reizen daar de fiatgarage te bezoeken. Hen de onderdelen te laten bestellen, dan wachten en dit opvullen door bezoekjes aan Barcelona, dan eenfors bedragminder te besteden voor de sabbatical (Granada schatte de kosten op minimaal 600 euro). dan laten repareren en dan weer verder. Trouwens met de rit naar Alicanta zijn we door Sierra Nevada gereden. We dachten dat dat ergens in Mexico of midden Amerika lag maar dit bleek zomaar in Spanje te zijn. Mooi gebied om door hen te reizen, erg warm veel zand en veel mooie ritspartijen, gemiddelde hoogte zo ergen tussen de 1100 en 1300 meter. Een plek om nog eens terug te komen.

Kortom 'always look at the bright side of life'. Liefs en groetjes!

Reacties

Reacties

ineke nobel

Hallo Ruud,

Wat een pech he zo met die auto,maar ja hij kan gemaakt worden en dat is al wat toch? Nou wat zullen jullie Barcelona van voor tot achter kunnen bekijken zeg moet heel mooi zijn.Moeten jullie nu een hotel o.i.d dergelijks gaan bespreken?
Nou ik wens jullie veel succes groetjes Ineke

Taetske

Goede beslissing!! Doe de groeten Barcelona en, als het kan eten in 7 portas (niet duur, maar ook niet goedkoop, maar wel errug lekker leuk en interessant)

Max en addie

Sterkte met de eventuele reparaties! Wordt het hotel? Geniet van Barcelona: Gaudi is zo prachtig vervreemdend...Was het ei lekker, Lina? Grosses bises!

Lidy

Hallo globetrotters, Het is een geluk dat je zo stressbestendig bent, Ruud! Ik denk dat ik gillend een vliegtuig naar huis genomen zou hebben....Een kapotte fluitketel en een duivelse verandering van alle TV zenders brengt mij al tot panische reacties.
De ANWB lijkt me een prima idee, het klinkt in ieder geval vertrouwd.
Red je het met verzekeringen en financieën?
Sterkte en veel lieve gedachten + knuffels van Lied, groeten van Jan, ook voor Hilde en Lina.

ineke nobel

Jeetje Ruud wat een gedoe allemaal en je raakt niet eens een heel klein beetje in paniek??????
Nu is de ANWB vaak een reddende engel hoor dus heb daar maar vertrouwen in maar dit is wel even een tegenslag.
Nou ga maar veel zwemmen e.d kan je je stress eruit zwemmen.
Heel veel sterkte en veel geduld.

Groetjes Ineke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!