ruudenhilde.reismee.nl

Hiep hiep hoera de camper is weer heel

Even een terugblik. Dinsdagochtend voor diagnose dus naar de garage. De, tevens Engelssprekende monteur, vertaalde tot ons genoegen datgene wat de van nature geboren Spanjaard ons na de diagnose duidelijk probeerde te maken. Men kon het uiteraard wel repareren maar er moesten onderdelen besteld worden en of die te vinden waren .... Men ging erg hard zijn best doen. Na een half uurtje gewacht te hebben terwijl men druk aan het bellen was voor onderdelen vertelde de native Spanjaard (trouwens verder een vriendelijke en behulpzame man die zo te zien ook erg blij was met de monteur die hij bij tijd en wijle inschakelde om een en ander uit te leggen), dat het beter was om gewoon weer terug te gaan naar de camping en dat ze zouden bellen wanneer ze de broodnodige onderdelen binnen hun bereik zouden kunnen krijgen. We hoefden vooral de ANWB niet te bellen (hij wist trouwens niets van een afspraak die de ANWB voor afgelopen maandag zou hebben gemaakt, waarschijnlijk ergens in het gebouw iemand gesproken maar hij was degene die al het werk verdeelde). Ik ben maar even van het meest logische uitgegaan dus heb de ANWB even links laten liggen, tenslotte kostte hun bemiddeling me 2 dagen en het leverde niets op. Wij dus weer terug naar de camping en daar de camper weer op zijn plek gezet en daarna met de bus op weg naar Barcelona. Geweldige stad. We gingen er vanuit dat het wel een tweetal dagen zou duren voordat we de camper ter reparatie zouden kunnen brengen dus een 2 daagse ticket met de bus toeristique Barcelona gekocht. Een soort hop op, hop of systeem. Wij gestart met de bezichtiging vande Sagrada familia, waarvan de bouw is gestartdoor Gaudi. Verreweg het meest imposante gebouw wat ik tot op heden in mijn leven gezien heb. Uitermate indrukwekkend. Het is absoluut kunst als iemand zijnverbeeldingom kan zetten in tastbare realiteit. Ook naar boven gegaan. Het interieur moet in 2010 klaar zijn en de hele cathedraal in 2030. Dus als ik 68 ben, wil ik bij leven en welzijn, terug om het resultaat te zien. Daarna naar Park Guell gereden (de plek van de bekende draak cq salamander, ook ontworpen door Gaudi) en daar heerlijk rondgelopen. Ook hier weer mooie staaltjes van modernisme. Voor een ieder aanraders om naar toe te gaan. Zo rondom een uur of vier werd ik door de garage gebeld dat de onderdelen er inmiddels waren en dat ik morgen (dat was woensdag)de camper kon komen brengen. Gevraagd of dit ook donderdag (was vandaag in verband met ons tweedaags hop op, hop of ticket voor dinsdag en woensdag) kon en dat was geen probleem.Gisteren dus ook weer naar Barcelona en andere delen gezien, met het kabelbaantje naar het kasteel, plaza Espanya, langs stadion FC Barcelona en natuurlijk niet te vergeten ook wat wezen winkelen. Vanochtend vroeg de camper naar de garage gereden. Hilde en Lina met de bus naar Barcelona en ik vanaf de garage ook met een andere bus naar Barcelona. Daar de metro gepakt en naar Plaza Catalunya (het centrale punt in Barcelona). Gedrien lekker koffie gedronken. Daarna zijn Hilde en Lina, vrouwen en meisjesdingen gaan doen (kleding shoppen) en ik ben naar Casa Batllo gewandeld en heb dit huis (ook ontworpen door Gaudi) zowel van buiten als van binnen gezien. Toch wel mooi al die ronde vormen. Om 13.00 een telefoontje van de garage dat er wat problemen waren en dat het iets langer kon duren. Om 15.00 het verlossende telefoontje dat de camper weer helemaal gerepareerd is en dat voor het schone bedrag van zon 275 euries. Kortom de keuze om Granada achter ons te laten is een zeer wijs besluit geweest. Morgen weer verder naar Figueres (in verband met het Dali museum). Tot zover weer een update. Hoop dat met jullie (lezers) alles goed gaat. Hier in ieder geval wel en dit was al met aleen lekker weekje. Groetjes en liefs

Taetske

Mooi, he? Barcelona. 2030 zal ik wel niet halen, maar anders....
Gefeliciteerd met de genezing van de camper en op naar het volgende avontuur.

Ineke Nobel

Hallo Ruud,

Wat fijn dat de camper weer beter is nu maar weer hopen op heel veel goede gezonde kilometers. De prijs was gelukkig niet zo'n grote aderlating dus gewoon lekker weer op pad met elkaar. Ben benieuwd waar jullie nu de volgende keer weer zijn.
Nou goede reis maar weer en tot de volgende keer.

Liefs Ineke

Petra und Peter

Gott sei Dank funktioniert der Camper wieder. Ihr habt alles in allem das Beste daraus gemacht und die Kosten sind zumindest überschaubar. Ich hoffe, jetzt hält alles.
Liebe Grüße an Hilde und Lina und weiterhin gute und spannende Reise

Liefs Peter en Petra

Yolande

Hoi Ruud Hilde en Lina

Barcelona......ik benijd jullie hoor!~Zo zie je maar dat pech ook iets leuks op kan leveren. Hopelijk blijft de camper het nu doen en ik wens jullie veel plezier en een goede reis toe.

veel liefs, Yolande