ruudenhilde.reismee.nl

Werkgelegenheid

Laat ik beginnen met te zeggen dat ik het erg leuk vind dat mensen mijn verhalen lezen en hier soms ook op reageren. Het onderwerp werkgelegeheid heb ik vanuit verschillende hoeken kunnen bekijken. Er is veel werkloosheid, wordt ook in de pers genoemd. Vooral emigranten hebben hier het meest last van (belooft wat voor onze ideen voor Zweden). Ook veel zwervens, bedelaars, verslaafden?en mensen die met enige creativiteit proberen wat te verkopen. De bekende asbakken gemaakt uit blikjes, zelf gemaakte waaiers, flesjes koud water, mimespelendedames en herenen niet te vergeten zichzelf. Dat laatste doen ze in Spanje, Portugal en ook wel in Frankrijkop geheel eigen wijze. Men zit op een plastic stoel met een parasolletje langs de weg, bij het begin van een stoffig zandpad of bij uitritten. In het begin, naief als ik ben, had ik dit niet door en verbaasde mij over het feit dat in de totaal onbewoonde wereld er op eens iemand, eigenlijk enkelschaarsgekleede dames, op een stoeltje langs de weg zat, vriendelijk glimlachend en zonder ook maar ergens een huis te zien enniet 1 maar om de paar kilometer 1 en soms ook wel 2 dames. Toen ik doorhad dat hier toch wel enige structuur in te herkennen was kreeg ik de geniale ingeving dat het mogelijk wel eens om betaalde liefde zou kunnen gaan. Hilde had dit natuurlijk, als vrouw voel en weet je dit soort dingen nu eenmaal eerder dan een man, al lang door. Dan is in Amsterdam voor het raam zitten toch wat gerieflijker en waarschijnlijk wat praktischer. Wel is er een groot voordeel in de Zuidelijke landen voor deze beroepsgroep dat je veelbespaartop de kosten van de zonnebank.Vannacht hevig onweer. Ik was in slaap gedoezeld totdat Hilde met wakker maakte en aangaf dat het toch wel verstandig zou zijn als de luifel ingedraaid zou worden gezien de heftige rukwinden en het opgespaarde water. Ik naar buiten met mijn slaperige hoofd en tegen alle logica in, staande aan de rand van de luifel, het scherm opdraaiend. Gevolg al het opgespaarde water volgde de wetten van ze zwaartekracht en viel dus op mij. Resultaat zeiknat en in ieder geval wel weer wakker. Luifel ingedraaid, ramen dicht, dakluik omlaag en gaan slapen. Vandaag warm en wat wisselvallig, dan zon dan bewolking. We rusten lekker een paar dagen uit. Zondag naar Dalimuseum en dan maandag weer verder richting Frankrijk. Liefs en voor allemaal een gezellige en ontspannen zondag toegewenst.

Reacties

Reacties

monique

En Ruud,wat heb je van je nachtelijke actie geleerd................? Voortaan Hilde de luifel laten indraaien. Ik miste bij de fotoreportage de schaars geklede dames, vraag me trouwens af of ze dan 'het' doen op het plastic stoeltje en achter de parasol. Lekker comfortabel.

piet de zwart

Hallo Ruud, Hilde en Lina,

Eindelijk een berichtje van mij. Ik had nog maar net jullie reisblog ontdekt en wat verhalen gelezen toen een hartinfarct roet in het eten gooide. Schrikken geblazen maar gelukkig gaat het allemaal goed.

Meteen je laatste verhalen gelezen: tsja...die Spaanse dames langs de weg...mocht je ideeen voor de SEB tegenkomen:LAAT HET ME WETEN

Wat een gesodemieter met de camper. Ik moest nog denken aan de foto's die je gestuurd had vóór aanvang van je reis (weet je al waar dat snoer voor is wat onder de wagen hangt?). Dit maakt het wel spannend.

Ik lees met plezier jullie reiservaringen en zie uit naar het volgende verhaal.

groet, piet

Taetske

Wat doet piet nou??
Dat is inderdaad schrikken. Gelukkig gaat alles goed. Jullie zien en beleven wel veel!!! Dali, ook gezien. Heel bijzonder allemaal. Dat zullen jullie niet licht vergeten. Blijf reizen en schrijven, en geniet ervan (ik ook).

Ruut Koogje

Ik lees NU elke keer jullie ervarings verhalen rondom jullie reis........Ruud ik moet je eerlijk bekennen, dat ik bij het lezen van de eerste zin over de schaars geklede dames langs de weg!, meteen wist "wat ze daar mee voor hadden". Maar ja ik ben dan ook een echte MAN :) Ben het met Piet eens om vooral de goede initiatieve op dit terrein te delen met het SEB. Het gaat je trouwens goed Piet!!!!!!!!!!!Dat was wel even schrikken! Groet Ruut

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!