ruudenhilde.reismee.nl

Dames en plastic stoeltjes, Dali, Piet en Camargue

Hallo Piet, is dat even schrikken. Heeft je werk toch teveel emotionele energie gekost of is het roken misschien wel eenreden. Ik kan me niet voorstellen datConnie zoveel van je vraagt dat je daar een infarct van krijgt. Maar even zonder gekheid, let je een beetje op jezelf. Je bent nog veel te jong om het tijdelijke voor het eeuwige in te wisselenen. Ondanks dit nieuws heb ik zowel voor jou als voor Monique een foto gemaakt van ' vrouw in stoel, in Frankrijk' . Het was trouwens zo een beetje de laatste die ik gezien heb. (Piet moet je je reiskostenvergoeding eens voorstellen ......). Daarna, daar kwamen we bij toeval achter, waren de dames verscholen in kleine doch doelmatige campers op de plaatselijke parkeerplaatsen. Wij maakten namelijk ook even een stop op een P plaats en vrijwel direct een auto achter onze camper die even kwam checken wat we aan het doen waren omdat iets verder op de P plaats er een kleine camper met dame verscholen stond. Aldoende leert men. Ik nog even aan Hilde voorgesteld om ons vakantiebudget te verruimen maar daar zag ze (uiteraard terrecht) geen heil in. Eergisteren met de bus naar het Dalimuseum geweest, met de bus dat gaat soms toch wat sneller dan de camper inruimen, parkeerplaats zoeken in Figueres en ga zo maar door. Vond het een mooi museum, met name omdat hij het zelf op en ingericht heeft.. Zie ook de fotos's. Gisteren richting Sete gereden en voor het eerst een camping aangedaan die vol zat. Wij dus verder gereden naar de eerstvolgende camping die de borden aangaven en gerieflijk op een 2 sterren camping gestaan in Vic La Gardiole. Vanochtend redelijk vroeg op pad (11.00 uur) en wij door de Camargue gereden. In het midden ergens gestopt bij een natuurparken een stuk gewandeld en flamingo's ' in het wild' gezien en stieren de gefokt worden voor het stierenvechten. Wij wilden vandaag doorrijden naar Fergus als tussenstop voor Monte Carlo, maar door onze stop van vandaag ging dat niet lukken dus bij onze Camarguestop een Asci camping opgezocht iets buiten Marseille en wij erop weg naar toe. Niet over de peage want we willen en zoveel mogelijk zien en dat zo goedkoopmogelijk. Dathebben we geweten. We namen dus net de verkeerde afslag en belanden met onze 7 meter en zonder stuurbekrachtiging in het centrum van Marseile (zowel omhoog als omlaag)tijdens spitsuur. We hebben er zeker 2 uur over gedaan om de stad weer uit te komen op de goede weg naar Toulon. Peentjes zweten en niet enkel vanwege het lastige rijden maar ook omdat de motor warm werd (het was buiten zeker een graag of 30) en ik voor het zekere de verwarming voluit open had gezet en de fan op maximum. Ik kan je verzekeren, de verwarming werkte perfect! Uiteindelijk zijn we zo romdom 19.30 uur op de camping (Sanary sur Mer) aangekomen, die gelukkig niet vol was, en nu we net gegeten hebben zit ik lekker buiten met een goede wifi (gratis) verbinding mijn reisdagboek bij te werken. Misschien blijven we wel een dag en anders trekken we morgen verder. Voor een ieder die meeleeft met het voortbestaan van de camper. Ik vind dat het oudje (19 jaar) het goed doet. De aandrijfas is iets wat kan gebeuren en voor de rest gaat het eigenlijk erg goed. Hij rijdt 1 op 7,5 en dat is puik. Ik heb mensen gesproken met een nieuwe, luxe camper en die rijden 1 op 6 en zijn dan erg blij. Ik heb trouwens nog wat werk verricht de laatste weken waarbij zelfs nog een vergoeding aan te pas kwam. Ik maak netwerkverbindingen met laptops in orde. Eerder voor Nederlanders waar van alles misging en een paar dagen geleden voor een stel Engelsen. Bij het laatste stel werd ik 'beloond' met een lekkere fles bier en wijn. Er stonden trouwens op de camping een paar dagen geleden een stel Engelsen tegenover ons met een Smart op een triangel achter de camper. Erg vriendelijke mensen met wie we de nodige gesprekken hebben gehad. Misschien komen we ze nog in Milaan tegen. Voor allen. Liefs en speciaal voor Piet, beterschap!

Reacties

Reacties

Monique

ruud ik leef niet alleen met het voort bestaan van de camper mee, maar ook met jou en de dames (niet die van die plastic stoeltjes). Ik hoop dat jij als oudje (45+ of was het nou 50-)het ook goed doet.Op hoeveel loop jij? 5km. op 1 liter wijn of 1km. op 5 liter wijn?

piet

Vrouw op plastic stoel deed me goed (volgende keer graag inzoomen). Trouwens, de andere foto's waren ook de moeite waard.

En ik maar denken: Ruud heeft nu een camper met stuurbekrachtiging! Jij moet bij thuiskomst toch hele dikke armen hebben.

Monique: Ruud loopt 1 op een emmer.

Kathleen

Ha die Ruud en de dames, heb je al een nieuwe carriere gevonden? Automatisering?
Leuk om jouw verre en meer nog lange reis te volgen.
Ik ga voor 2 weken naar Oisterwijk (!)vanaf vrijdag, maar volg je daarna zeker weer! Alvast een mooie reis door F'rijk met of zonder paturain.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!