ruudenhilde.reismee.nl

Vuurvliegjes, Milaan, Venetie en triest nieuws

Het is alweer enige dagen geleden dat ik mijn dagboek heb kunnen bijhouden.

10 juni (afgelopem donderdag) naar Monte Carlo gereden (vanuit Frankrijk) en daarna een camping gezocht (in de buurt van de kust, we waren immers in Monaco),wat nog een heel probleem bleek op te leveren. Achter elkaar waren de campings vol. In Monte Carlo trouwens kaarten gekocht en deze opgestuurd met een Monaco postzegel. Is een leuk idee om uit het kleinste landje van Europa een kaart te krijgen. We waren dus nop zoek in een gebied waar veel priveterreinen worden gebruikt voor kleine campings, ik denk dat kermis mensen of circusmensen hier in de zomer naar toe komen. Bij 1 was ik op het terrein gelopen en heb aan een franse caravanbewoner die flink naar alcohol rook, het was immers al 19.30 uur, gevraagd naar een camping. Hij vertelde mij in het Frans wat ik zowaar begreep, eerste rotonde rechts en dan volgen en dan naar ........ Wat later werd ik aangesproken door een man in een luxe porsche (ook van 1 van de privecaravanterreinen) die ook vroeg of ik op zoek was naar een camping en hij vertelde me ongeveer hetzelfde, eerste rotonde rechts en dan ........ Een half uur later dan eindelijk een camping gevonden die niet vol was. Zowaar ook weer in the middle of nowehere maar met het ingaan van de nacht honderden vuurvliegjes en ik kan jullie vertellen dat is een magnifiek gezicht. Dus ook weer een juweeltje op het einde van de dag. Zo ervaar ik nog steeds onze vakantie, elke dag is weer een juweeltje, is het niet voor het uitzicht dan is het wel vanwege de vriendelijkheid van de mensen of zoals gisteren de vuurvliegjes. Vandaag op weg naar Genova, als tussenstop naar Milaan. Een 50 km boven Genova een camping opgezicht in een uiterst gerieflijk klein Italiaans plaatsje midden in de natuur. Naar het dorpje gelopen en daar heerlijk pizza gegeten (in een open vuur oven gebrand, en grappa (likeur) gedronken en een heerlijke vino rosso (voor het eerst bubbeltjeswijn = lambrusco). Nu lekker buiten en alvast het dagboek bijwerken voor het geval ik weer ergens internetverbinding heb. Aanstaandezondag14 junihebben we 2 jaar met elkaar en de bedoeling is om dit in Milaan te gaan vieren. Er zijn slechtere plaatsen te bedenken waar je dit kunt vieren.

Ik ben nu aan het schrijven 15 juni bij het reataurant van de camping zo'n 10 km van Venetie vandaan. We hebben gisteren ons tweejarig samenzijn dus gevierd in Milaan, de binnenstad bekeken en wat gewinkeld (alles was open). 'De dom is indrukwekkend maar als totaal vond ik Milaan wat tegen vallen. 's Avonds op de camping voor de camper champagne. We hebben dan ook besloten een dag eerder te vertrekken en in plaats van direct naar Zwiteserland te gaan, toch Venetie te bezoeken. Nog wat feitelijkheden. Gisteren 36 graden in Milaan. 26 graden om 23.00 uur en vandaag onderweg op een bord 41 graden zien staan. Ik moet zeggen, het was en is warm

Vanochtend uitermate triest nieuws. Hilde werd door haar broer gebeld. Hij hadhun moeder (61 jaar, hij woont met zijn vrouw en zoontje in een huis naast hun moeder), liggend op de grondgevonden (vader is enkele jaren eerder overleden). Inmiddels ligt ze op intensive care, in coma. Het is gelukkig geen hartaanval of beroerte maar de artsenkunnen op dit moment nog geen diagnose geven, ze geven wel aan dat het zeerkritiek is. Over de dag de nodige telefoontjes als update. Morgenochtend afwachten wat de laatste stand van zaken is. Zoals het er nu naar uitziet zullen we een aantal dagen naar Tromso gaan met de bedeoling om later weer terug te komen. Ik probeer dan mijn camper op de camping vlakbij Venetie te stallen totdatwe weer terugkomen. Zo zie je maar weer dat er uiteindelijk niets te plannen valt, het leven doet zich altijd anders voor dan dat je in bgedachte had

Reacties

Reacties

Taetske

hou ze vast, de vuurvliegjes en ook de sterren!!! Neem ze mee naar Tromso; ben ik ook geweest; prachtig land!!! Groet en heel veel sterkte!!

Ellie Keizer

Beste Ruud en Hilde,

Ik lees al jullie reisverhalen en bekijk de foto's. Lees nu dat moeders onwel op de vloer is gevonden. Wat een narigheid. Het leven laat zich inderdaad niet plannen. Des te sterker is jullie keuze. Genieten doe je niet morgen maar NU....... Heel veel sterkte de komende dagen.

Hartelijke groet,

Ellie Keizer

piet

Hoi Ruud, Hilde en Lina,

Waarschijnlijk zitten jullie nu in Tromso. Vervelende wending van de reis zeg. Veel sterkte de komende tijd. Natuurlijk ook nog gefeliciteerd met jullie 2 jaar.

Cindy

Bedankt voor het kaartje uit Monaco en gefeliciteerd met jullie 2 jaartjes samen. Lijkt me behoorlijk eng voor Hilde om dat over je moeder te horen en dan wat verder weg te zitten. Sterkte alle drie!!

liefs,

cin

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!