ruudenhilde.reismee.nl

Neuspiercing in Angers

29 april 2009

Gisteren aangekomen in Angers op een rustige camping dichtbij het centrum van Angers. De dag daarvoor hebben we een nacht doorgebracht op een camping in het dorpje les Rosiers Sur Loire. Het regende regelmatig maar we hebben lekker gezwommen in een vrijwel leeg overdekt zwembad. Aan het einde van de middag wat gewandeld in het dorpje aan de Loire en een oude franse vrouw geholpen haar paraplu omhoog te krijgen waarbij ze ondanks al mijn bezwaren voor la petite fille wat geld wilde geven. Omdat we haar niet wilde beledigen het geld (enkele eurocenten) aangenomen. Dit zijn toch ontroerende ervaringen. Met het rijden in het gebied van de loire wel enkele chateau's tegengekomen, helaas gesloten op dinsdag of pas in juli open gingen. Verder vrijwel oneindige velden met wijnranken die net aan het uitlopen zijn (zie foto). Ondanks de lengte van de camper rijden we toch over smalle provenciaalse weggetjes. De tomtom doet zijn werk erg goed en ik moet zeggen dat bespaart een hoop stress. Ook nog een enorme camperwinkel met campers en accesoires tegengekomen en meteen maar wat spullen gekocht, zoals een afvoer en een electrische kacheltje. (met gas stook je al snel een volle fles per 4 dagen en dat is toch wat veel van het goede). Vandaag dus op langs het lac (=meer)naar Angers gefietst, een erg oude plaats (de 16e grootste stad van Frankrijk) maar met een overzichtelijk klein centrum. Het kasteel van Angers bezocht en de cathedraal bezichtigd. Verder heeft Hilde haar neus laten piercen. Bij toeval reden we langs een piercingwinkel (zie foto) en direct besloten te gaan piercen. Ik wist dat ze dit al lange tijd wilde gaan doen. Ze kon zich dus niet meer bedenken. Na afloop kebab met patat gegeten. Inmiddels regent het en vertrekken we morgen richting kust.