ruudenhilde.reismee.nl

Innsbruck, tirol verse sneeuw, wolken en de alpen zoo

Tja dan wordt het toch zowaar nog droog op mijn laatste dag in Oostenrijk.(Zie 's avonds het journaal en hoor dat door de vele regen er overstromingen zijn in Oostenrijk. Vertel mij wat, ik weet dat het aan één stuk door geregendheeft maar het gebeurt maar eens in de 10 a 15 jaar wordt er verteld)j. Ik met mijn 24 uurs Innsbruckkarte dus de boer op.Fietsend naar het stationnetje (omlaag gaat wel lekkersnel) om op de 'bergtram' te stappen.Aangekomen in Innsbruck wil ik in ieder geval met de diverse kabelbanen omhoog. Zo gezegd zo gedaan. Na een uurtje stond ik tussen de wolken en in de verse sneeuw (was gisteren gevallen) op zo'n 2350 meterhoogte met 6 graden. Noghet laatste stukje omhoog gelopen en in gedachten het waarschijnlijk schitterende uitzicht bewonderd. Met geduld waren er enige momenten dat er aan de overkant vaag een ander hooggebergte te zien was. Snel wat foto's gemaakt. Maar vooral het lopen in de sneeuw is wel apart, bedenkende dat ik vorige week met ruim 35graden in Venetie rondliep. Daarna weer terug en naar de Alpenzoo, de hoogst gelegen dierentuin van Europa. Mooie biotopen, veel ruimte voor de dieren, jonge wolven,wilde katten, berenen nog veel meer. Eten en gegeten worden was expliciet in beeld door een minislangetje wat een visje gevangen had (zie filmpje). Na amper 5 minuten was er van het visje niets meer te zien. Terug in Innsbruck wat boodscaheppen gedaan, bij Burger King even snel wat gegeten en toen weer terug met het bekende trammetje naar Natter en toen weer op de fiets naar de camping.Nu heuvel op, gelukkig wel droog deze keer. De camper alvast voorbereiden op de reis van morgen. Wordt een wat langere reis voor mijn doen. Een kleine 600 km. Ben blij Hilde en Lina weer te zien morgenavond, voelde toch een beetje geamputeerd de laatste week. Tot de volgende internetconnectie maar weer.

Reacties

Reacties

INEKE NOBEL

Nou nou je kan wat het weer aangaat beter hier zijn maar echt alleen voor het weer hoor verder blijven genieten daar, Fijn dat Hilde en Lina morgen weer terug komen gaat het wat beter met haar moeder? Dat is een aardig rukje rijden morgen alleen 600 km nou veel succes ermee en hopelijk verder morgen weer met elkaar op reis gaan.

groetjes maar weer Ineke

Ellie Keizer

Dag Ruud,

Het blijft leuk om steeds je avonturen te volgen. Mooi ook om te lezen hoe je verbonden bent met Hilde en Lina. Het kan raar lopen in het leven. Soms moet de liefde van ver komen. De mijne kwam uit Indonesië, was ook niet naast de deur, maar het gaat al drie en dertig jaar goed. Tot het volgende verhaal....

Hartelijke groet,

Ellie Keizer.

piet

Hallo globetrotter,

Ik heb inmiddels mijn "ziektewetritme" gevonden. 's Morgens even kijken (met een lichte jalouzie) wat Ruud van der Kind weer beleeft heeft.
Als je Hilde en Lina in de armen sluit weet je weer wat je gemist hebt.
Niet teveel Burger Kings aandoen hé, beetje kokkerellen in de camper is goed voor je.

Rij voorzichtig met die bakfiets en tot horens.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!