ruudenhilde.reismee.nl

Thuiskomst en terugblik

Inmiddels (31 augustus) weer terug in Hellevoetsluis. De kinderen hadden een spandoek met welkom thuis opgehangen en deoprit versiert met balonnen. Er was goed op het huis, inclusief poes,gepast. Zo de thuiskomst was oké.

Voor de statistieken, 16 april met de camper vertrokken en totaal meer dan 16.000 km gereden, 12 landen doorkruist, zo'n 12 grote steden bezocht, op 65 campings overnacht . De dagen na mijn laatste reisverslag zijn relatief rustig verlopen. Overdag rijden, camping zoeken en de volgende dag weer verder. Het weer onderweg was wisselvallig met flinke regenbuien en veel wind. Vanaf zo een beetje Oslo voornamelijk 4 baans autowegen, in Zweden vanaf de camping nog een prachtige zonsondergang vakbij Malmo gezien (zie foto, de laatste zonsondergang deze vakantie) in 1 dag door Denemarken (veel en harde wind wat op de grote en hoge bruggen goed merkbaar was), twee dagen in Duitsland met veel rijkswegen in onderhoud dus 4 banen gepropt in 2 banen (dus geconcentreerd rijden omdat er weinig uitwijkruimte is) en daarna in de drukte van Nederland. Het lijkt wel of de hectiek onevenredig toeneemt als je de grens oversteekt. Toch nog even de Duitse ANWB (Adac) nodig gehad omat ik zondagochtend met een lege voorband stond die ik met geen mogelijkheid los kreeg. Met vereende kracht is het uiteindelijk toch gelukt om de moeren los te krijgen zodat de reserveband gemonteerd kon worden en ik om een uur of drie toch nog kon gaan rijden. De laatste avond nog lekker uit eten geweest in het restaurant wat naast de camping stond en waar ik traditioneel schnitzel met gebakken aardappeltjes heb gegeten. Zowel de camping als het restaurant waren vrijwel leeg, dus Remie had er een concurrent bij.

Terugkijkend op de afgelopen 6 maanden heb ik de juiste keuze gemaakt door eerst een maand op Tenerife te verblijven en daarna met de camper door Europa te trekken. Het was een unieke ervaring die ik voor geen goud had willen missen. Het reizen met Hilde en Lina is erg goed gegaan en we willen ook zeker met elkaar verder gaan (6 maanden op zo'n manier met elkaar optrekken is de ultieme relatietest). Ik start 15 september met een cursus Noors omdat ik de basiskennis van het Noors toch wel gemist heb. Ik kan het wel redelijk verstaan maar het praten is toch erg lastig.( De voertaal met Hilde is Engels en met Lina een mengeling van Nederlands en Noors). Verder is het leven op 15 m2 erg overzichtelijk. Ondanks dat ik door middel van satelliettelevisie en internet redelijk op de hoogte was van het wereldnieuws staat het toch verder van je af dan dat je niet op vakantie bent. Het creëren van een thuis op elke locatie waar we verbleven ging ons vrij goed af. Hilde had soms wat meer behoefte aan een herkenbaar thuis dan ik. Voor mijzelf maakt het eigenlijk niet zoveel uit waar ik ben. Het vele reizen en veel zien heb ik zelf als erg plezierig ervaren. Het appelleert erg aan mijn zijn. Ontdekken, avonturieren, veel zien en veel ervaren. Kortom voor mij voor herhaling vatbaar. Ik hoop voor de vele lezers dat de verhalen, foto's en video's voldoende beeldend waren om een herkenning te geven van wat zich afspeelde in verre oorden. Ik moet zeggen dat ik gedurende de tijd de smaak van het schrijven steeds meer te pakken kreeg en ik het ook steeds leuker begon te vinden en dan te bedenken dat schrijven normaliter niet mijn favoriete bezigheid is. Dank aan de mensen die een reactie hebben geschreven. Het was leuk om de reacties te zien omdat dit ook aangaf dat één en ander gelezen en bekeken werd. De camper wordt volgende week gekeurd en gaat daarna de stalling in. Ik zie voorjaar 2010 wel wat ik met de camper verder ga doen. De camper heeft zich goed gehouden en de hele reis hebben we volbracht zonder al te veel strubbelingen, (even de acute opname van Hilde's moeder in het ziekenhuis waardoor Hilde en lina een week op en neer zijn gevlogen. Met de moeder van Hilde gaat inmiddels alles weer goed). Kortom ik voel me een gezegend en tevreden mens. Ik zeg maar zo: Tot ziens en toteen volgendavontuur!

Reacties

Reacties

taetske

Dag ruud, dank voor je verhalen en heel veel sterkte op mijn verjaardag, als je weer aan het werk gaat. Groetjes aan iedereen eventjes tot eind oktober naar Frankrijk.
ERRUG!!!

joke

Jeetje Ruud, wat is het snel gegaan allemaal zeg! Vond het erg leuk om door middel van je verhalen, er ook een beetje bij te zijn!
En wat heerlijk om te lezen dat jullie de ultieme relatie-test, namelijk "vakantie" prima hebben doorstaan.

Heel veel sterkte als je weer gaat werken en als je zin hebt om weer eens lekker te gaan eten.......je weet mijn telefoonnummer.

groetjes,
joke

Peter und Petra

Hey Ruud,

Schön, dass Du wieder heil angekommen bist.

Nochmals vielen Dank fĂŒr Deine wirklich tollen Reiseberichte, es war immer wieder herrlich, die Berichte zu lesen und sich die Bilder anzuschauen. Du hast so lebendig erzĂ€hlt, dass man sich manchmal richtig in Eure Situation und Eure Erlebnisse reinfĂŒhlen konnte. Es freut uns sehr, dass Ihr und vor allem Du es so genossen habt und die Strapazen - von einigen wenigen Vorkommnissen abgesehen - letztlich ĂŒberschaubar waren. 2010 willst Du weiter?

Alles Liebe fĂŒr Dich, Hilde und Lina, ich denke, die Zeit der Trennung wird schnell vorbeigehen. Wir wĂŒnschen Dir fĂŒr die wieder anstehende Arbeit alles Gute und halte die Ohren steif.

Wir hören voneinander!

TschĂŒss, bis bald

Peter

piet

Hoi Ruud, welkom thuis. Ik heb genoten van je verhalen. Regelmatig schoot ik bij het lezen in de lach. Ik zag het allemaal voor me, zoals ik jou ken. En ach, het werkritme heb je zo weer te pakken. Tot je volgende reis.

piet

Kathleen

ha die Ruud, fijn dat jullie al weer plannen hebben voor volgend jaar!
Tot snel, waarschijnlijk!

Hilde

NÄ er turen ugjenkallelig slutt. 6 mÄneder for Ruud og 5 mÄneder for Lina og meg har skapt minner som vi kommer til Ä bÊre med oss for resten av livet. HÞydepunktene har stÄtt i kÞ, og det er vanskelig Ä velge hva som har vÊrt det aller beste. Men fÞlelsen av Ä ikke bli vekket av vekkerklokken og mÄtte gÄ pÄ jobb, men ha dagen fri til Ä se og gjÞre det vi virkelig har hatt lyst til har vÊrt utrolig deilig. Av alle landene vi har besÞk var Italia et hÞydepunkt for meg, maten, atmosfÊren, sprÄket og folket...fantastisk! Samt at shopping i Milano er noe jeg bare har drÞmt om fÞr, men nÄ virkelig gjort. NÄr det kommer til shopping sÄ mÄ jeg likevel si at Stockholm er den aller beste shopping byen i Europa, og jeg vet hva jeg snakker om, har jo virkelig sammenligningsgrunnlag. StÞrste opplevelsen for Lina har uten tvil vÊrt Legoland. Men for henne har det ogsÄ vÊrt godt Ä ha mamma og Ruud tilstede dÞgnet rundt, samt at en is om dagen hjelper ogsÄ pÄ humÞret. Det har vÊrt tÞft for henne Ä komme hjem og begynne pÄ skolen.
PĂ„ pcen min ligger det tusenvis av bilder som vi har tatt og som kommer til Ă„ varme godt gjennom en kald vinter.
Og som Ruud skriver, sÄ lang tid pÄ ferie er den ultimate forholdstesten, og den besto vi! Og det lover godt for fremtiden.
NÄ fÄr vi starte Ä spare penger og arbeidstimer slik at en ny tur er mulig om fem Är!

Ellie Keizer

Dag Ruud,

Welkom thuis! Ik heb al je foto's gezien en de reisverslagen gelezen zodat ik ook een beetje met je door Europa ben getrokken. Dank voor je aanstekelijke verhalen en soms olijke commentaar aan de onderzijde van de foto's.

Spreek je graag weer eens.....

Groet,

Ellie Keizer.

kitty

Ik ben blij dat je heelhuids thuisgekomen bent en ik hoop dat je gevonden hebt waarnaar je op zoek was.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!